Los bericht bekijken
Oud 7 oktober 2010, 08:12   #1
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard De bevolking laat zien wat ze denken...

Vanochtend met mijn wagen over diverse bruggen spandoeken zien hangen met "Bart De Wever heeft gelijk".

Op diverse muren was dezelfde leus gekalkt.

Aan verschillende ramen hingen Vlaamse vlaggen.

De lezersbrieven in de kranten lieten ook niet veel aan de verbeelding over.

De betoging voor een de Copernicaanse omwenteling volgende zondag kreeg al de steun van diverse groeperingen als VVB, VTB-VAB, ANZ, LVV, V&NZ, de Gezinsbond,...

...

Niet dus...

Beste Vlaams-nationalisten, jullie zijn jeannetten...
Op het moment dat er een Belgisch machtsvacuüm aan het ontstaan is, dat de politici niet meer weten van welk hout pijlen te maken, dat er een momentum kan ontstaan die onafwendbaar iets in gang kan gestoken worden, wat doen jullie dan?

De popcorn pakken en voor de TV gaan zitten, het zal wel vanzelf gaan...

Ik ben ervan overtuigd als er nu massale uitingen van volksprotest zouden komen ter ondersteuning van de harde houding van Bart De Wever, dat het voor de Franstaligen, de passieve Vlamingen, de politici die onderhandelen met het slappe handje (ja, u Wouter Van Besien), de politici die sterk onderhandelen maar twijfelen, de pers én de internationale gemeenschap duidelijk zou zijn dat een groot deel niet alleen achter de Vlaamse onderhandelaars staan, maar daarvoor ook durven handelen. Is er garantie op "succes"? Zeker niet...

Misschien moet ik de Franstaligen die dit zeggen gelijk geven: de Vlamingen willen helemaal geen onafhankelijkheid, ook niet zij die dit zeggen (maar er niet naar handelen). Waar de Franstaligen al volop bezig zijn met plan B, best�*�*t dit niet bij de Vlaamse politici. En dat voor een bevolkingsgroep die zogezegd al 20 jaar of langer bewéért onafhankelijk te willen worden.

Vlaams-nationalisten, of moet ik zeggen: Vlaamse passivisten, dat zijn jeanetten.

Met mijn welgemeende excuses aan de jeanetten (knipoog naar Decroo sr)
Vito is offline