Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito
Het ontbreken van een kleine actieve elite die natiedragend kan werken is hier een duidelijk symptoom van.
Uiteraard verwacht ik niet aan ieder raam een Vlaamse vlag. Dat iedereen meedoet met een betoging. Dat om de twee meter een reclamebord met Vlaanderen Onafhankelijk moet staan. Een aantal jaar geleden heeft men eens zulke affiches verspreid. Waarom? Toen was er niets... Nu is er iets en nu doet niemand iets! En het comité Vlaanderen Onafhankelijk dat die affiches uitbracht, wat is daar van gekomen? Hun website is alleszins gehacked door een zekere 1923Turk-Bordo_KLavyeLi : http://www.vlaanderen-onafhankelijk....tent/index.php
Ik vind niet dat dit een teken is van sterkte op een moment dat er zulke cruciale dingen gebeuren.
Ik vraag me dan af hoe ernstig die dreiging met onafhankelijkheid is. Of wil men daarmee enkel dreigen op momenten van zwakte en in feite België omvormen tot een état belgoflamande?
|
Ik heb geen spandoek gehangen, ook geen vlag. Maar ik heb een mail gestuurd naar BDW met mijn felicitaties en een bedanking, en ik heb een NVA lidkaart gekocht. Eergisteren.
Dan weet hij tenminste toch al dat er minstens ene is die achter hem staat.