Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul
toch is het niet investeren. Investeren gaat over iets duurzamers. Je kunt gerust 40 dagen niet eten als het moet (in theorie natuurlijk)
|
Om in de maatschappij met mijn arbeid nuttig te kunnen zijn, moet mijn gezondheid in orde zijn. Zonder eten kan ik onmogelijk correct meedraaien in het Groot Machien ( = de maatschappij ). Net zoals een auto die zonder naft en olie rijdt in panne valt, en zelfs blijvend beschadigd kan zijn, kan ik niet 100 % collaboreren zonder goede voeding en voldoende rust.
Eten is dus de belangrijkste investering om het menselijk materiaal zo lang en zo goed mogelijk te laten meegaan. Gezondheidszorgen van de menselijke onderdelen van het Groot Machien kosten meer als een degelijk onderhoud. Ook niet te verwaarlozen is het mogelijk anarchistisch gedrag van menselijke onderdeeltjes wiens neurologische stoppen doorslagen wegens slecht onderhoud. Ook dat kan kosten teweeg brengen, wanneer de onderdeeltjes staken en alzo de economie lamleggen, of erger nog, in de gevangenis terechtkomen, alwaar zij zonder enige winst komende van hun activiteiten moeten onderhouden worden.
De goedkoopste manier om de menselijke onderdeeltjes van het Groot Machien veel winst te doen opbrengen is hen goed te onderhouden.