Los bericht bekijken
Oud 10 oktober 2010, 02:01   #324
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
grootstad zegt u,een verzameling van 19 gemeentes met elk zijn burgemeester kan je moeilijk een grootstad noemen...

Dat de criminaliteit er de spuigaten uitloopt is echter een feit...

En gelieve niet te vergelijken met échte grootsteden zoals parijs,londen én amsterdam mijn beste...
Die zijn géén van allen een verzameling van 19 baronnieën die zich grootstad plachten te noemen...

Hoevéél burgemeesters hebben de door u vernoemde steden ook alweer,en hoevéél zijn het er in de broekzeelse omgeving ook alweer...juist ja....
Ik ben ook tegen die baronieën. Op dat vlak geef ik de Vlamingen gelijk. Afschaffen die boel en een centraal bestuur installeren, zoals Parijs of Amsterdam. Dat is nu eens een punt waar Brussel kan leren van Antwerpen. (niet dat Antwerpen perfect is... maar dat is weer een andere discussie)
Maar wat we ook moeten afschaffen en zo vlug mogelijk is heel die "gemeenschapscommissies" toestand. Een onvoorstelbare kafkaiaanse bureaucratische nachtmerrie. Waarom in godsnaam moeten mensen die "Vlaams" gekozen hebben (maar dikwijls minder goed Nederlands spreken dan andere die "franstalig" gekozen hebben) een andere ziekteverzekering hebben? Volstrekt van de pot gerukt.

Laatst gewijzigd door tomm : 10 oktober 2010 om 02:04.
tomm is offline