Discussie: God is liefde
Los bericht bekijken
Oud 10 oktober 2010, 21:20   #50
Zantiax
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
niet alleen menselijk, maar wezenlijk goddelijk.
Overigens is de mens hoger dan de natuur en ook hoger dan de chemie.
Wezenlijk goddelijk is voor mij een compleet leeg begrip. Wat moet dat in godsnaam voorstellen? En wat bedoel je met hoger?
Citaat:
waar komt de chemie dan vandaan?
Chemie komt niet ergens vandaan, chemische reacties gebeuren gewoon. Wat je je wel kunt afvragen is hoe het komt dat deze reacties gebeuren of waar atomen uit opgebouwd zijn. En dan ga je nog een stapje lager. Net hetzelfde bij zwaartekracht: we weten dat het er is, het moeilijke is om te achterhalen hoe het werkt. Zwaartekracht komt immers nergens vandaan. Een wiskundige formule dan, de stelling van Pythagoras om maar iets te zeggen. Deze komt nergens vandaan, het moeilijke is ze te bewijzen.

Citaat:
verklaar dan maar eens hoe de chemie genot kan bewerkstelligen.
Dat kan ik niet, vermits ik geen getalenteerd chemicus ben.

Citaat:
je reageert weer eens erg dom en beledigend.
Ach, anders had ik weer tien regels geschreven, maar het zou op hetzelfde neer zijn gekomen.

Citaat:
dat is fout. Zo kent de mens het gevoel van oneindigheid en dat is zeker geen chemische formule.
En verder is chemie slechts een klein en willekeurig deel van de natuur en zeker geen absolute basis.
Het gevoel van oneindigheid bestaat niet.
Alles is wel gebaseerd op chemie, samen met Energie. Zover zit men al, wat de wetenschap nu beroert is: hoe werken deze chemische reacties en Energieoverdrachten?

[quote=harriechristus;5025391]
Ook God wordt verklaard in de logica van Hegel en mijn atoomtheorie, die je beide niet kent.[quote]
God bestaat niet en kan dus niet verklaard worden. 'T is te zeggen, ik weet niet of hij bestaat, maar dan weet eigenlijk niemand, omdat er geen enkele aanwijzing voor is. Maar juist, ik was vergeten dat jij zaken filosofisch kunt verklaren. Jij was vergeten dat dat voor mij onvoldoende is.

Citaat:
dom dus.
Pech
Citaat:
een willekeurig uitgangspunt, waarvan er zovelen zijn en wat dan eerst nog verklaard en bewezen moet worden.

Voor de een is het energie en voor de ander chemie, maar het waarom dat horen we niet.
Zodat het evenzeer kracht of macht kan zijn of de natuur of een oerknal of de materie.
Ook de wiskunde, dus het getal volgens Pythagoras.

Maar eerst de logica verklaart en is gevonden door Hegel.
En de waarheid is het totale systeem van de werkelijkheid, niet een deel daarvan.
Ja, juist maar welk liedje?
Zantiax is offline   Met citaat antwoorden