Los bericht bekijken
Oud 4 juni 2004, 11:12   #12
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horace
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pope
Tjah Horace, je zou er soms wel eens je goed humeur bij verliezen als je ziet hoeveel onrecht sommigen aangedaan wordt. De manier waarop Vadder met het persbericht stond te zwaaien zegt véél over zijn afkeer.
Hoe had hij anders moeten zwaaien?
Een deel van zijn betoog was dat er een persbericht was geweest en hij heeft dat getoond. Hij kon natuurlijk kiezen van dat niet te tonen, niet te zwaaien, maar gebruik maken van hulpmiddelen is een deel van een presentatie, het maakt je verhaal sterker.
Citaat:
De verguising in de media neemt onder toezicht van grijnzend links vormen aan die ons in het buitenland nu al negatieve kritiek bezorgd.
Negatieve kritiek in het buitenland? Kan je me vertellen wie en waar?

Citaat:
VLD (tegenwoordig meer links dan ooit), SP.A., Groen! en vooral PS moeten afzien van hun heilige oorlog en het Vlaams Blok als een partij aanvaarden. Ook al verschillen de meningen. Bewezen racisme mag terecht bestraft worden. Maar wetten steeds maar aanpassen om een partij te stigmatiseren mag niet! Het open debat, weet je wel.
Verschillende partijen zoals NVA, CD&V, mensen uit de VLD ,etc.... hebben al laten verstaan dat ze elk goed voorstel van het VLaams Blok zullen in overweging nemen. Dit is toch een teken dat het VB aanvaard wordt als een partij. Dat de andere partijen hun samenwerking tot daar willen beperken omdat ze niet eens zijn met de maatschappelijke visie van het VB en geen manier zien om toch over de verschillen heen samen te werken is hun goed recht.
Wetten "steeds maar" aanpassen? : daar ga je toch effe bewijzen moeten geven, diebare.

Citaat:
Denk je ook niet dat merendeel van de Vlaams Blok kiezers mensen zijn zoals ik. Mensen die het spuugzat zijn belogen en bedrogen te worden. Mensen die met hun levenservaring al genoegonrechtvaardigheid tegengekomen zijn?
Wat mij vooral opvalt is dat de huidige gemiddelde leeftijd van de Vlaams Blok kiezer merkelijk hoger ligt dan je zou denken.
De jeugd die denkt het te weten (Jean Gabin heeft er een prachtig nummer over: je sais) stemt nogal vaak links (ik ook indertijd).
Tot je op zeker moment tot het besef komt dat je luxe leventje waar je als Vlaming hard voor moeten werken hebt in gedrang komt. Opvallend hoeveel mensen op dit punt links laten vallen en zich bij rechts aansluiten.

En rechts hebben we niet veel keuze meer, hé.
CD&V heeft al jaren aan een stuk de kans gekregen en deze eveneens verkeken.
Mocht de VLD zich openlijk en met véél poeha van Verhofstadt ontdoen zouden ze véél kiezers terug kunnen winnen. Maar dit durven ze blijkbaar niet. Misschien als de VLD kiezers en masse De Gucht voorkeurstemmen zou geven, dat er dan een belletje zou gaan rinkelen, wie weet...
Ik ben in de overtuiging dat vele Blokstemmen met recht en rede proteststemmen zijn, mensen die het, zoals je zegt, spuugzat zijn.
Langs de andere kant ben ik in de overtuiging dat vele VB-kiezers niet eens het programma van het VB hebben gelezen laat staan eens zijn met hun visie.
En de andere partijen hebben schuld aan de groei van het VB, zeer zeker, maar dat maakt nog geen reden om hen macht te geven.
Je moet kiezen voor het programma waar je achter staat.
Ik zou aanraden aan potentiële VB -kiezers toch maar even het programma te lezen , zoals ze dat van elke partij zouden moeten doen, om te weten waar ze voor staan, naast minder vreemdelingen en meer Vlaanderen. Hoe ze de maatschappelijke invulling zien van dat Vlaanderen.
- 't Was zijn manier van zwaaien en het niet citeren eruit dat mij dwars zat.

- Kritiek vanui oa. Engeland in een vooraanstaande krant.

- Aangepaste wetten. Nu geloof je toch zelf niet dat dit niet gebeurt is, zeker?
NIET de partijen, maar individuele mandatarissen zeggen te zullen luisteren naar de goede voorstellen van het Vlaams Blok. Hun leiders prediken anders.

- Akkoord, lees eerst de programmapunten van ALLE partijen en ziet dan eens terug wat ze er van uitgevoerd hebben tot nu toe. Op dit punt heeft het Vlaams Blok inderdaad makkelijk praten, daar ze nog nooit de kans gekregen heeft iets te bewijzen. Maar zeggen dat ze nog NIETS gedaan hebben is in deze context onjuist. Ik blij ervoor ijveren ze dezelfdekans te geven die de anderen gekregen hebben.

Degene die beweert dat bij een regeringsdeelname van het Vlaams Blok ALLE allochtonen ons grondgebied zouden moeten verlaten mag zich terecht een hofnar noemen. Nog nooit heeft één partij een dergelijk éénzijdige maatregel erdoor gekregen. Het enige wat de Vlaams Blok kiezer vraagt is om MEE te MOGEN beslissen.
Maar als je de tegenstanders en de media mag geloven is het Vlaams Blok enkel op een staatsgreep uit. En met die verregaande demoniserende beschuldiging kan de rechtgeaarde Vlaming niet leven. Tijd dat vooral links dit in begint te zien alvorens het te laat is!

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline   Met citaat antwoorden