Los bericht bekijken
Oud 12 oktober 2010, 05:31   #64
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Pas op ik ben zelf zo iemand die dikwijls in het midden staat, of ook technische raad moet geven aan leidinggevenden. Hoe dikwijls dat je het niet verkeerd ziet lopen omdat ze toch maar besluiten hun goesting te doen om hun eigen belangrijkheid te bewijzen... Laatst heeft het hun nog eens bijzonder veel miserie gekost en we zijn nog niet op het einde, de echte shit moet nog maar beginnen.
Ik ben dat overal tegengekomen. Het is een typische management fout: degene die "expert" was in een zeker domein, en om al dan niet goeie redenen gepromoveerd is naar een hogere management positie en dus een groter technisch spectrum onder zich krijgt dan zijn initiele expertise, beseft niet dat hij zich nu als manager en niet meer als expert moet gedragen.

Dat wordt nochtans beschreven in inleidende teksten over management in technische functies, maar dat moeten die mannen natuurlijk niet lezen, die zijn "natuurlijke" managers

Ik heb hetzelfde probleem met mijn baas die wel goed een aspekt kent maar totaal ignorant is van een ander aspekt van het werk van de dienst, en die daar ook geregeld een knoeiboel van oplegt aan de (bekwame) mensen die er de muren van kunnen opkruipen. Het beste in dat geval is van "pedagogisch" op te treden, en hem proberen "zelf" een beter idee te laten hebben dat we hem net uitgelegd hebben

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 oktober 2010 om 05:32.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden