Los bericht bekijken
Oud 12 oktober 2010, 08:14   #76
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Je hebt voor de volle 100% gelijk , ik moet er enkel aan toe voegen dat wij de grens van het menselijke aan het overschrijden zijn ... het gevolg zal zijn nog meer depresieve mensen en nog meer zelfmoorden . Er zijn voorbeelden genoeg dat het anders en beter kan.
Ach, vorig weekend had ik hier zelfs grote ruzie met mijn 19jarige dochter.
Want zij wilde naar een pretpark en daarna een film gaan kijken met haar vrienden.
Toen deze tegen haar zei dat ze moest kiezen en ze evengoed thuis een film konden kijken, was het grote rel, want ik hinderde haar in haar sociale contacten.

Het antwoord dat ze toen kreeg was heel kort en duidelijk, "Je gaat gewoon nergens heen dit weekend, maar blijft thuis".
Toen ze haar vrienden opbelde om hen te vertellen dat ze niet buiten mocht, stonden ze hier en waren er verschillende die blij waren dat ze nergens heen moesten, want dan hielden ze nog wat geld en tijd over voor andere zaken dan die dure pretparken en cinema.
Want dat sociale contacten onderhouden kost hen toch veel geld en ze moesten toch hard werken om hette verdienen.

Tijdens het weekend hebben ze dan nog gezamelijk hier aan het studeren geweest en aan elkaar de lessen uitgelegd.
Op zondagavond kreeg ikte horen dat het één van de leukste weekenden was geweest die ze ooit hadden gehad. Gewoon gezellig samen niet veel doen en zich zonder zorgen thuis amuseren was duidelijk een nieuwe ervaring voor deze jongeren.
Ze maakte zelfs lol met het voederen van dieren en het zagen van hout.
Maar ja, de druk was weg, want ze moesten niet tegen elkaar op presteren en elkaar overtreffen in het uitgeven van geld. En moesten niet kijken naar de tijd om overal op tijd te geraken.
En ze moesten zichzelfs geen zorgen maken of ze wel goed en juist gekleed waren, want ze droegen toch allemaal een werkoveral, die vuil en smerig mocht worden.
Gewoon een weekendje zonder druk en zorgen was een godsgeschenk voor hen. Iets dat nog maar weinig mensen kennen in onze maatschappij.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden