Los bericht bekijken
Oud 12 oktober 2010, 12:30   #208
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik denk dat u iets hier niet begrijpt. U denkt dat het mij ooit WEL intresseerde maar dat ik dus door het een of het ander de moed verloor. Dat ziet u verkeerd, dat heeft mij namelijk NOOIT geboeid. Blijkbaar slaagt de samenleving er niet in die behoeftes bij mij in te bakken...
Heb hier ooit een jongere op bezoek gehad die verlamt was aan zijn benen vanaf de geboorte en slechts over een IQ van 75 beschikte.
Op zijn 15de kon hij amper lezen en schrijven en zag nergens nut in.
Nu is hij 25 en werkt als zelfstandige vanuit zijn rolstoel.
Een meisje dat ik ken is heel haar leven depresief geweest en had nergens interessen in.
Na enige tijd op een boerderij te leven, heeft ze toch gaan iets gevonden dat haar kon boeien en nu leeft ze als schaapherderin.

Ik zie de zaken dus niet verkeerd, ik ben zelfs heel goed op de hoogte van jou ziekte.

En eigenlijk heeft ze veel meer te maken met het feit dat alles wat je doet tegenslaagt, waardoor je overal je interessen bent verloren en nergens nog zin in hebt, dan met je medische toestand.

Jij bent iemand die moet leren op de werkvloer zelf en moet gesteund worden om tegenslagen te verwerken.
Als je die hulp krijgt, kan je het leven gemakkelijk aan en zelfs interessen leren hebben in wat je doet.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden