Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Inderdaad wat die idioten ook maar niet schijnen te snappen en dat zouden ze toch moeten weten, zeker bij ADSL technologie is dat zo een modem test 2 dingen bewijst.
Als ze die modem niet kunnen pingen zit er ofwel een fout op uw modem, ofwel zit er een fout op hun apparatuur. (Bij ADSL maakt ge gebruik van een poort, een poort kan dus best down zijn terwijl al de rest wel nog werkt. )
Als gij uw modem gewoon ziet opstarten en ziet dat hij probeert om contact te maken en al uw draadjes zitten goed in, dan is het bijna zeker dat hun poort eruit ligt.
|
Bij kabel testen ze gewoon of je modem nog stroom krijgt. Hatelijk... heb die boel al 4 keer moeten doen (privé dan) en het resultaat was steeds hetzelfde. De modem was effectief stuk terwijl ze me wegstuurden met het excuus dat het dan wel aan mijn netwerk of pc zou liggen. Als ik nu mijn modem in brand steek en de basis controller draait nog even gaan ze ook weer zeggen dat het aan mijn pc ligt.
En dan nog de grap (ja... de stekker van de modem uitgetrokken)... bleek dat de modem ook de hub had opgeblazen. Leuke momenten. Gelukkig zijn de meeste van die Telenet techniekers nog sympathieke mensen met een ethiek qua werk.