Los bericht bekijken
Oud 13 oktober 2010, 22:39   #6
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik heb ook die uitzending gezien en ik volg meer wat die journalist van de VRT - De Vader of zoiets - dacht : België is zowiezo al in de geesten "gesplitst" en gaat zowiezo naar de separatisme, alleen weet hij niet wanneer die separatisme zal gebeuren.
Ik ben het nog aan het bekijken, het stuk van Yvan Devadder heb ik nog niet gezien.
Maar ik val nu wel al een paar keer in verbazing, omdat ik voor de eerste keer zie dat een Waalse bron de Vlamingen op een paar cruciale punten gelijk geeft, of toch ten minste bronnen aan het woord laat die hun eigen kant ongelijk geven.

Citaat:
U hebt trouwens veel moed als Vlaming nog naar de RTBF te kijken.
Dank u
Het is inderdaad, zeker in het begin, wat doorbijten.
Mijn interesse is er vooral gekomen na "Bye Bye Belgium", omdat ik nadien wou weten wat er daar nog allemaal verteld werd over Vlaanderen, en vooral hoe die manipulatie werkt.
En je ziet toch wel bepaalde technieken, zo provoceert men bijv. en als er dan gereageerd wordt, "vergeet" men plots die provocatie en doet men alsof dat zomaar uit de lucht komt vallen.
Dat was bijv. het geval met die column van Bart Dewever, die een reactie was op het tonen van het graf van zijn vader en de insinuaties die erbij kwamen.

Citaat:
Was ik Vlaming, zou het hetzelfde zijn maar met Nederland.
Nederland bekijk ik ook wel regelmatig, maar dat is toch veel minder dan vroeger.
Wat mij daar vooral interesseert zijn programma's als "Kassa", "Radar" (consumentenmagazines dus), "Keuringsdienst van Waarde" en "Zembla".
Die laatste 2 zijn meer onderzoeksjournalistiek, het eerste vooral omtrent voeding, en het 2e zeer algemeen.
Het zijn types programma's die je in Vlaanderen nauwelijks nog vindt, men is er veel te braaf voor de machtshebbers (politieke, en bedrijfseconomische).

Dit eventjes terzijde, want we wijken nogal af...
De gemuilkorfde is offline