Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
Wel, je moet eigenlijk niet naar de maan geweest zijn, om over de maan iets zinnigs te kunnen zeggen hoor, maar ik begrijp je natuurlijk wel.
|
U weet best wel wat ik bedoel.
Citaat:
Mijn vraag was eigenlijk:
Vindt u nu zelf dat u daar een antwoord hebt op gegeven?
|
Als moslima ben ik verantwoordelijk voor mn eigen daden. Mijn ouders hebben het recht niet om mij de les te komen spellen. Als ik wil studeren, dan doe ik dat gewoon. Dat is mijn keuze. U wilt natuurlijk graag weten wat ik zou doen mochten mn ouders me verbieden om te werken en studeren, hmm ik zou lak hebben aan hun eisen. Mijn geloof komt op de eerste plaats en ze moeten maar respect hebben voor mijn beslissingen. Soit, gelukkig denken mijn ouders daar anders over.
Citaat:
Persoonlijk vind ik dergelijke dingen (onderdrukking van de vrouw) ook heel erg, en blij dat u dat ook vindt, maar ik heb nog nooit een moslim horen zeggen dat de onderdrukking van de vrouw, zoals we inderdaad zien in tal van moslimstaten, eigenlijk in strijd is met de leer van de islam.
|
Natuurlijk, vind ik dat ook verschrikkelijk en ik vraag me soms af welke koran mensen lezen om tot de conclusie komen dat ze het recht hebben een ander schepsel te mogen onderdrukken.
Verder, zijn er genoeg moslims (de meerderheid) die vrouwenonderdrukking verafschuwen, die moslims worden jammer genoeg niet gehoord en er wordt ook niet veel aandacht geschonken aan dat soort mensen. U zei het al, vtm wilt winst maken en geld kloppen ze alleen door het extremistisch goedje uit te zenden.
Citaat:
Integendeel wordt dergelijke omgang met vrouwen vaak gefundeerd vanuit gezaghebbende islamitische geschriften.
|
Zoals? kun je mij een voorbeeld geven?
Citaat:
Ik hoop dat u begrijpt dat deze dingen mij als westerling, afschrikken?
|
Begrijpen kan ik inderdaad maar of ik het terecht vind is een ander verhaal.
Citaat:
Ik wil de islam geen verwijten maken, maar ik doe, in mijn ogen, afschuwelijke vaststellingen in landen waar de islam vrij spel heeft in bestuurszaken waar ik vragen bij stel.
|
Vragen stellen mag, maar het zou mooier zijn om een antwoord te zoeken op uw vragen. Het liefst niet via vtm, vrt of p.be.
Citaat:
Ik zeg het eerlijk dat ik wat bang ben voor de islam en haar invloed op de maatschappij. Ik hoop dat je dat niet als een verwijt leest, want zo is het niet bedoeld. Ik ben gewoon op zoek naar verklaringen, om beter te kunnen begrijpen.
|
Ik zie dat niet als een verwijt. Op welke manier heeft de islam een invloed op onze maatschappij?