Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerre
Ik ben niet links geindoctrineerd hoor. Ik stem zelfs niet op een linkse partij. En zelf heb ik ook regelmatig hevige discussies met vrienden en kennissen die wel op linkse partijen stemmen. Ik ontken de problemen niet met vreemdelingen. Hangjongeren en islamfundamentalisten... van mij mag men een nultolerantie toepassen. Maar men moet eens leren om die dingen los van elkaar te zien. En net zoals bij de regeringsonderhandelingen nu moet je een patstelling proberen vermijden. Als je nog maar het debat wil aangaan wordt dat gelijk de kop ingedrukt met : ja, maar zij... of ik ben geen racist maar...
Ik heb ook begrip voor vele mensen hun zorgen over de mulitcul. Vele zorgen zijn ook terecht. Vele vooroordelen zijn ook begrijpelijk. Maar elke poging om er iets aan te doen wordt gelijk door het VB en zijn volgelingen als Linkse pamperpolitiek van de politiekcorrecten.
Nogmaals, is het nu beter?
|
We weten allemaal dat werkgevers de voorkeur geven aan de best presterende werknemers dus moeten we ons de vraag stellen waarom een deel van die werkgevers liever autochtonen dan allochtonen in dienst nemen.
Misschien omdat ze in't verleden slechte ervaringen hadden met allochtone werknemers?
En ik zeg niet dat er geen goede allochtone werknemers bestaan maar zoals het spreekwoord zegt, de goede moeten het bekopen met de slechte.
Vergelijk het met een werkgever die in't verleden slechte ervaringen had met opa Peeters, met nonkel Peeters, vader Peeters en dan komt die zoon soliciteren (alhoewel een brave en vlijtige jongen), hoeveel kans schat jij dat die werkgever hem in dienst neemt?