Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny
Ik hou niet van dat soort pamperregeltjes. Er is nog zo iets als vrije keuze. Je kan de autochtone bevolking/werkgevers niet dwingen om bepaalde allochtonen aan te werven, nadat je ze eerst, ongevraagd door de strot geduwd kreeg.
Merk op dat de problemen zich stellen met een bepaald soort allochtonen die hun kwalijke reputatie te wijten hebben aan hun religieus fanatisme en hun religieus onaangepast gedrag. Die bevolkingsgroep moet zich maar bezinnen over zichzelf, haar religieuse opdringerigheid temperen, en dan zal ze in dezelfde mate aan de bak komen als andere allochtonen. Zolang dat laatste niet gebeurt, zal er niets veranderen. Maw, ze oogsten wat ze zaaien.
|
Ik denk dat er langs beide kanten een stap moet gezet worden. Vele allochtonen zijn naar hier gehaald om te komen werken. Inderdaad nadien hadden ze veel stenger moeten zijn wie en hoeveel ze binnenlieten maar goed, er zijn nu eenmaal vele fouten gebeurt. Ik denk dat vele vooroordelen terecht zijn, maar ook veel onterecht. Verder vind ik dat je op basis van afkomst of zelfs op naam geen mensen mag discrimineren. Niet iedere marokkaan of turk is een moslimfundamentalist of hangjongere. Men moet het stigma over heel die bevolkingsgroep proberen aan te pakken. Dit in combinatie met nultolerantie t.o.v. criminele hangjongeren.
Ze zijn hier, ze blijven hier (of velen dat nu willen of niet) probeer ze dan te integreren. Ze kosten nu ook geld en sommigen (veel) zorgen voor overlast. Integreer ze in de maatschappij en laat hun ook een steentje bijdragen.