Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Das voor mij dan ook een reden om geen 911 te kopen moest ik er het geld voor hebben. Porsche maakte voor de elektronica al supercars waar jan met de pet mee kon rijden in tegenstelling tot de andere fabrikanten. Alle respect daarvoor.
Vandaag kan iedere nitwit met een superauto rijden en ergens is dat wel spijtig.
|
Geen, of toch een ?
Oudere 911 (voor ca. ´88 G-model) hadden wel een specifiek weggedrag (vooral op niet-droge weg), best minstens één serieuze Fahrsicherheitstraining (2 dagen) doen vooraleer men die bak onder de knie had/heeft in grenssituaties (ik had er 2 nodig

powerslides op droge racepiste was toen ook geen probleem meer).
Na ´88 (964) zijn de 911 meer onderstuur afgesteld zodat het grensbereik ruimer was en zich geleidelijker aankondigde, zodat niet elk foutje onmidddellijk bestraft werd met een slip (achterwerk breekt plotseling te fel uit). Zelf uitgetest.
911/G-model:
http://de.wikipedia.org/wiki/Porsche...2.80.931989.29
911/ 964:
Citaat:
http://de.wikipedia.org/wiki/Porsche...2.80.931994.29
...
Das Fahrwerk wurde vollkommen neu gestaltet und erhielt unter anderem Schraubenfedern statt der Drehstabfederung. Der weiterhin luftgekühlte Sechszylinder-Boxermotor besitzt beim 964 einen Hubraum von 3600 cm³ (3,6 Liter) und leistet 184 kW (250 PS).
...
|