Discussie: Bruxsel - Brabant !
Los bericht bekijken
Oud 18 oktober 2010, 15:45   #73
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BrusselsMussels Bekijk bericht

Ik merk dat vele stadsvluchters en verkavelingsbewoners een ongegronde angst hebben voor de stad. Zo groot is de stad niet, en toch is de mensen hun leefwereld van velen klein genoeg om niet verder te durven gaan dan het traject Centraal Station - werk of Station Etterbeek - VUB.

Het is gewoon SCHANDALIG hoe weinig mensen die op 20 km van Brussel wonen, weten over hun stad. Neem nu Schaarbeek, een verborgen schat! De meesten hebben de prachtige buurten rond het station van Schaarbeek of aan Diamant zelfs nog nooit gezien en denken dat het allemaal 1 getto is! Weet je dat de meerderheid van de Vlaamse studenten die VIJF jaar op de VUB studeren en op de campus op kot zitten, na 5 jaar in Brussel gestudeerd te hebben, nog zelfs niet zeker kunnen zeggen hoe ze naar de grote markt moeten gaan? Ik vind dit on-ge-loofelijk. Het minste erasmus student looft de diversiteit van de verschillende gemeenten en buurten al na amper een maand of twee. Vanwaar toch die arme mentaliteit en desinteresse? Ik denk dat 'the American way' te veel is doorgedrongen en die 'Vlamingen' vooral geinteresseerd zijn in het verkavelings/suburbia leven langs de steenweg en ik moet met spijt vaststellen dat op 20 km van Brussel de mensen liever hun leven riskeren op de A12 aan de Carre dan 's nachts gezellig de stad eens te voet gaan verkennen. Ik denk dat deze houding die door een of andere duistere kracht zoals misschien de media in gang is gezet nefast is geweest voor het lot van Brussel en voor de huidige positie van die Vlamingen in Vlaams Brabant die Brussel de rug toegekeerd hebben... en hun stad en hun cultuur hebben opgegeven voor een zweem van comfort en het huisje/tuintje/grasmachientje/getuned autootje gevoel. Liever voor TV langs de steenweg dan de enige grootstad in jouw buurt eens gaan verkennen....
Ik vind het verschrikkelijk, en dit is de verklaring voor wat jij zegt: dat de meeste Vl Brabanders onvindbaar zouden zijn voor het voorstel van groot-Brussel.
"Vlamingen zijn boeren van over 't water"
(oud Antwerps gezegde)

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 18 oktober 2010 om 15:46.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden