Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev
Inderdaad, vroeger was veel kinderen hebben een geruststelling voor je oude dag. Die gingen je wel opvangen.
Bij allochtonen die hier gevestigd zijn speelt dat geen rol meer. Ze weten maar al te goed waar het ocmw ligt tegen dat ze aan hun oude dag zitten.
Het zijn niet hun kinderen die ze dan lastig zullen vallen!
Veel kinderen = veel kindergeld nu. Van zodra ze goed kunnen lopen, tot op straat, moet de maatschappij er maar voor zorgen.
Dus, serieus aan hun kindergeld zitten, en ze zullen er geen 4-5-6... meer produceren als ze moeten rondkomen met vooral of enkel de steun die ze hier kunnen loskrijgen. Gedaan met die langgerokte en gehoofddoekte madam's met meerdere kinderen rond zich, plus één of twee in de kinderwagen en er nog een dikke buik bij.... Krijgt dan telkens het gevoel van: daar kunnen wij weer voor opdraaien...
|
Tja...langs de andere kant gaan ze meestal gaan werken (of doppen) als ze 18 zijn.
En blijven kinderen van rijke blanke ouders (welliswaar minder in aantal per gezin) veel langer ingeschreven in scholen.+..studiebeurs.+..verlaagd fiscaal tarief...tot (dacht ik) soms wel hun 25 jaar.
Vraag maar aan papa en mama.
Ik zou wel eens een vergelijkende berekening willen zien ...soms.
Maar eerlijk is eerlijk, ik vind persoonlijk ook dat het op 18 bij iedereen wel welletjes is geweest.
School of geen school.
Tenslotte er zijn zaken waar men nu eenmaal zelf moet voor opdraaien hé?
Enfin zoals ze het hier zelf zeggen.