Los bericht bekijken
Oud 20 oktober 2010, 09:47   #2
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Veel mensen aan wie ik de vraag gesteld heb, hebben ooit wel eens getwijfeld aan hun studie- en beroepskeuze. Ze zouden liever iets anders gestudeerd hebben, of een bewust andere carrièreaanpak gedaan hebben.

Op de vraag of ze daar ook effectief iets mee deden, antwoordden sommigen wel dat ze ofwel iets waren gaan studeren (bij hun werk), anderen dat ze gewoon interesse toonden en op zoek gingen naar een nieuwe job in een andere sector of gewoon meer lazen over het onderwerp dat hun kon bekoren. Ik heb geen verhaal gehoord van iemand die stopte met werken om een volledige ommeslag te doen.

Sinds een jaar speel ik met de gedachte dat ik het "verkeerde" heb gestudeerd. Hoewel ik niets liever wou studeren en er nu absoluut geen spijt van heb, vind ik het jammer hoe mijn studie me in mijn werk duwde. Het is erg om op een werk te zitten dat je enorm goed zou moeten bevallen, je heel veel voordelen geeft, waar iedereen vriendelijk is en je geapprecieerd wordt om je kunde - en je toch niet goed te voelen.

Is dat echter niet arrogant? Ik ken de mogelijkheden niet, maar wat als ik nu zou stoppen met werken en terug ging studeren - zij het waarschijnlijk in combinatie met een deeltijds low-profile jobje? Loop ik niet het risico "nooit" tevreden te zijn, is het geen escapisme?

Zijn er mensen die zich hierin herkennen of raad ten over hebben? Dank je.
doen, nu je nog kan.
je gaat anders heel je leven twijfelen.
en binnenkort 'kan' je niet meer wegens ... veranderde levensstijl (financieel), relaties, kinderen, leningen etc

nu doen. je bent nog net op tijd voor dit academiejaar.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden