Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
200 "prominenten" in Vlaanderen hebben een campagne gelanceerd tegen wat ze het "nationalistisch discours over cultuur en identiteit" noemen.
Dat las ik op Le Swaar:
http://www.lesoir.be/debats/cartes_b...ure-799055.php
Een zoveelste zielige poging van de culturele Belgicistische elite om de reactionaire Belgische staat te verdedigen. Inhoudelijk staat er niets essentieel in uiteraard, dat was evenmin zo bij alle voorgaande Belgicistsche campagnes van deze zelfverklaarde "prominenten". Enkel wat blabla over de multicultuur en openheid op de wereld.
Niks nieuw onder de zon.
Wat me wél opviel was dat ik er voor het eerst over moest lezen op de website van Gazette Milles Collines. In de noord-Belgische gazetten amper iets van te vinden.
Symptomatisch voor het feit dat België afgelopen is, de Belgische culturele hegemonische greep op de bevolking definitief gebroken, de media kunnen niet anders dan de "nieuwe grondstroom" in Vlaanderen volgen.
Of, ook mogelijk, de crisis van België is zò groot geworden dat de media zelf ook beseffen dat deze "tweehonderd prominenten" geen enkele geloofwaardigheid meer hebben.
Het moet wel pijn doen in bepaalde kringen. 
|
Stond in "demorgen" die brief.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
|