Los bericht bekijken
Oud 22 oktober 2010, 11:40   #27
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AAA Bekijk bericht
Maar weinig Nederlanders willen Vlaanderen erbij hebben

10/09 Slechts twee op de tien Nederlanders willen Vlaanderen bij Nederland voegen. Dat blijkt uit een onderzoek van Synovate Nederland onder 1.000 Nederlanders.

Nederlanders zien weinig in een splitsing van Vlaanderen en Wallonië in twee onafhankelijke staten (slechts 14% is hiervoor gewonnen). Ze zien meer in een voortzetting van België of in een opdeling van België tussen Nederland en Frankrijk.

Ruim een derde van de Nederlanders vindt dat België moet blijven bestaan. Een andere 32% had geen mening over de problematiek in België.

Ik vond dit artikel een maand geleden terug op de internetpagina van de Gazet Van Antwerpen. Als ik de Vlaamse reactie lees verbaas ik mij erover dat die Heel-Nederlanders hier blijkbaar niet even in de realiteit kunnen leven:

Ik denk dat de Baarle werkgroep nog véééél werk aan de winkel heeft:
De peiling van Synovate is alvast nergens in de Nederlandse pers gepubliceerd, dus dat voedt het vermoeden dat deze 'peiling', die slechts onder duizend staats-Nederlanders is gehouden, enige propagandawaarde heeft voor de belgicisten. Een rondvraag onder Nederlanders op straat laat namelijk een heel ander, laat ons zeggen 'betrouwbaarder', beeld zien.

Dus, wees gerust. De huidige ontwikkelingen verlopen uitstekend. Geen 'peiling' die daarin nog enige verandering aanbrengt. De Baarle Werkgroep stuurt af en toe een beetje bij. De tijd werkt is onze bondgenoot.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden