Discussie: Islamofobistan
Los bericht bekijken
Oud 24 oktober 2010, 20:22   #66
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Wat weet u nou van de Westerse media? U woont er niet eens! Ik kan u zeggen dat het Nederlandse omroepenbestel vrijwel geheel links gekleurd is, en dat dit ook naar voren komt in de berichtgeving. Net als u, heb ik het gevoel dit ik met slechts de corporatieve media niet goed geïnformeerd ben, en het is dan ook ontzettend vooringenomen om mij te verwijten dat ik daarmee zomaar genoegen neem. Iedereen heeft wat te klagen, zowel links als rechts. De Nederlandse en Belgische omroepen zijn ontzettend pro-Palestina en anti-Amerika, neem dat maar van mij aan.

Iran heeft het daar zelf naar gemaakt. Het is niet voor, maar nadat Achmadinejad allerlei zorgwekkende uitspraken heeft gedaan, dat Iran op de radar verscheen als mogelijke dreiging, bij heel veel mensen. En inderdaad, hoewel Saoedi-Arabië zijn volk slechter behandelt, is het land voor ons geen directe dreiging. Hoewel óók gezegd moet worden dat de invloed van Saoedi-Arabië, o.m. het financieren van extremistische moskeeën, hier al behoorlijk veel in het nieuws is geweest.

Als u er maar gelukkig van wordt.
U bent een van degenen die niet door hebben dat de zogezegde bedreigende taal van Iran een fabricatie is, u vind het normaal dat er meer aandacht gaat naar de situatie van de vrouw in Iran en niet in pro weterse regimes waar die situatie nog erger is, en u denkt dat de media anti Amerikaans en pro-palestijns is alsof u niet weet van wie die media zijn. Het nieuws analyseren van bv. de aanval van Israël op Gaza toont zonder twijfel de sympathie van de mainstream westerse media voor Israël in dit conflict, enkele lokale journalisten misschien niet te na gesproken. De sectie internationaal daar kunnen lokale journalisten hoogstens wat in de verwoording aanpassen, de inhoud hebben ze niets over te zeggen.

U spreekt de taal van een extremist. Ik durf te wedden dat bij de eerst volgende kristalnacht liberalistNL staat te juichen en 'begripvol' zal concluderen 'ze hebben het zelf gezocht die moslims'. Escobar waarschuwt ervoor.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden