Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Als ze slim waren gingen ze met dat miljoen euro naar een vermogensbeheerder aan een bank, lieten ze zich adviseren over de mogelijkheden en zorgden ze er voor dat ze zolang mogelijk plezier er aan hadden.
Het zinnetje "we hebben ons meteen een huis, bouwgrond, brommer en paard gekocht" zei al veel volgens mij.
Als je veel geld wint, zet je dat eerst een paar weken tot een paar maanden opzij en bezin je eens. Er zijn er al genoeg die een lottowinst erdoor hebben gedraaid en terug van het OCMW leven.
De vraag: "wat zijn voor ons de belangrijke dingen in het leven" moet dan gesteld worden. Ik denk aan een fatsoenlijk pensioenfonds voor moeder en vader, aangezien ze hoogst waarschijnlijk gene vette hebben, een studiefonds voor kinderen/kleinkinderen, een eigen (bescheiden) woning die te onderhouden is met hun inkomsten uit invaliditeit, en de rest zet je vast en laat je je jaarlijks rente uit betalen zodat je kinderen en kleinkinderen later nog iets erven. Dit levert een hogere levensstandaard op op een duurzame manier.
|
'Op advies van de Nationale Loterij hebben we bij de bank een financiële raadgever gevraagd én gekregen. En die heeft al onze aankopen mee goedgekeurd', benadrukt Patrick.
Als ik in een schimmelige sociale woonst woon koop ik ook meteen een huis hoor. Ze gaan trouwens uit hun sociale woonst gezet worden, dus 't is eigenlijk wel dringend.
Ik zie geen onverantwoorde aankopen. Een sleutel-op-de-deur woonst, vervoersmiddelen (geen porsche, maar een toyota, en een brommer voor de zoon), en een paard, die allicht op een manege staat en wellicht gewoon de levensdroom is van de dochter.
Zou jij het nalaten om een auto te kopen als je geld hebt en toch wel dringend een auto nodig hebt om je levenskwaliteit te verhogen?
Zou je het nalaten zo snel mogelijk een eigen woonst te hebben als de huidige woonst langs geen kanten voldoet? Ga je nog wat maanden voor de fun in een vochtig kot blijven wonen?
Ik denk dat ze bezinningstijd genoeg hebben gehad over wat ze precies willen zenne.