Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok
Naar aanleiding van de stakingen in Frankrijk vraag ik me dat af. De enquete is simpel maar voel u vrij om dieper op de problematiek in te gaan. In Frankrijk gaat de pensioenleeftijd nar 67 zoals in Duitsland (de media doen anders uitschijnen maar god weet dat we een vol pensioen gaan nodig hebben als de echte inflatie blijft zoals ze is) Houdt u uw job dus tot 67 aan en zo niet welke job wel ? Draagt die verhoging van de pensioenleeftijd niet het gevaar in zich dat we op latere leeftijd allemaal werkloos gaan worden met een lager pensioen tot gevolg ? Want de werkgevers willen terzelfdertijd ook de gelijkgestelde periodes weg.
Ik kan mijn job niet aan op mijn zestigste. Wat ik me wel zie doen ? De jobs waar ik nu al niet aan geraak. Waarom zouden ze me daar dan voor aan nemen eens ik 50/55 ben ?
PS : het gaat om de job, het beroep dat u uitoefent. Niet of u uw job bij uw huidige werkgever kan blijven uitoefenen.
|
In principe wel, maar ik ga die al lang beu zijn tegen dan zenne. Dus toch liever iets anders doen tegen die tijd.