Los bericht bekijken
Oud 26 oktober 2010, 10:55   #2
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik las vandaag dit artikel geschreven door Mia Doornaert. Ik vond het een raak artikel wat ook de malaise weergeeft die vaak op dit forum heerst omdat de attitude zoals dit artikel beschrijft in verband met de aanwezigheid van Islam in Europa ook terug te vinden is in veel gebruikte argumenten van forummers.
Misschien kan op basis van deze tekst toch een respectvolle discussie over de houding van Europa mogelijk worden, wie kan zichzelf vinden in deze tekst? En indien niet, waar heb je dan kritiek op? Ik ben benieuwd naar de reacties! Vinden jullie ook dat dit artikel de grote tegenstellingen verwoordt met opsomming van alle argumenten waarop discussies steeds vastlopen?

Dit is het artikel;

Europees masochisme ' Wij lijken alleen nog vreemde geloven en culturen als onze naasten te beschouwen' Ban Ki-moon vond het vorige week nodig de landen van de Europese Unie te kapittelen wegens onverdraagzaamheid jegens immigranten, in het bijzonder moslims.

De secretaris-generaal van de Verenigde Naties deed dit dinsdag in een toespraak tot het Europees parlement. Bij het lezen van zijn woorden vraag je je af hoe het komt dat miljoenen moslims hun paradijzen ontvlucht zijn naar ons ongastvrij continent. Bij mijn weten is Ban Ki-moon nooit de Organisatie van de Islamitische Conferentie, met haar 57 aangesloten moslimlanden, de les gaan spellen, dus zou je denken dat het daar allemaal veel beter is. *KNIP*

Gelieve het auteursrecht te respecteren.
Stof tot nadenken voor de Artisjokken, Suqars e tutti quanti.

Laatst gewijzigd door Akira : 26 oktober 2010 om 23:58.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden