Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
De vraag is gewoon: waarom zouden ze IETS moeten krijgen ?
Ik ken de politiek-economische statuten niet van die andere regio's maar hebben die ook een eigen regering (of twee), een eigen parlement en zo, ik bedoel, is de situatie daar ook zo gefederaliseerd als in Belgie, en is het ook 1 andere regio die betaalt, of is het een grotere pot waar verschillende regio's zich samen zetten en een of ander steunbeleid doorvoeren ?
Een land als Duitsland bijvoorbeeld, kan op nationaal niveau beslissen dat het een zekere ontwikkelingspolitiek wil voeren en hiervoor sommige regio's wat steunen. Waarom niet. Het is dan het nationale niveau dat nationaal verkozen is, dat zal uitmaken welke specifieke steunpolitiek ze wil voeren.
In Duitsland denk ik niet dat er daar alarmbellen en weet ik veel allemaal aan vast hangen. Als een meerderheid in 't land vindt dat het genoeg is geweest, dan is 't genoeg geweest.
Maar als ge met z'n tweeen in een bootje zit, en het gaat van den ene naar de andere, maar die heeft daar eigenlijk niks over te zeggen, dat gaat niet vind ik.
|
Niettegenstaande ik Duitsers h�*�*t, moet ik erkennen dat zij het nù op de juiste manier aanpakken.
Zelfs de Chinezen kijken met hun kleine spleetoogjes vol bewondering naar de Duitsers...