Discussie: Kerkbelasting
Los bericht bekijken
Oud 27 oktober 2010, 17:24   #243
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik zie rechtuit gezegd nergens een 'openbaring'. Ik vraag me af waar u dit haalt. Tenzij dat u me eens verklaart wat u onder 'openbaring' verstaat.

Bovendien, zo'n zin lichten uit 'Speuken', daar kan men natuurlijk alle kanten mee op. En zoals ik al eerder zei, ik kan u andere zinnen lichten uit het Oude Testament. Dat is zelfs zeer gemakkelijk. Zoals de naam van de uitverkorene van God en de gezalfde ofte de messias. Die zou 'Emmanuel' heten volgens Jesaja. En dus kan het niet Jezus zijn, vermits 'Jezus' niet 'Emmanuel' heet.
De bijbel is in de eerste plaats een geestelijk boek en kan niet zomaar zuiver intellectueel begrepen worden. Het is niet voor niets dat er veel in beeldspraak en gelijkenissen wordt gesproken. In raadsels eigenlijk.
Als bijvoorbeeld gesproken wordt van een vrucht en bomen in de hof van Eden kan dit letterlijk zijn , maar vooral geestelijk te vatten zijn. Er zit ook veel dubbele betekenissen en metaphoren in. Daarom dat het nodig is eerste de Bijbel goed te kennen en een relatie met de Heer te hebben(bidden).
Maar alles begrijpen doe ik natuurlijk ook niet.

Laatst gewijzigd door Argusx43 : 27 oktober 2010 om 17:25.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden