Los bericht bekijken
Oud 27 oktober 2010, 20:15   #90
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Je zou dus niet overwegen om een eigen vochtvrij huis te kopen, maar gezellig in je schimmelig huurhuis blijven?
Geluk is inderdaad het belangrijkste, maar enige materiële zekerheid en veiligheid (een gezond dak boven je hoofd) draagt daar wel toe bij. Ik beweer niet dat je niet gelukkig kan zijn in benarde omstandigheden, maar de meeste mensen kiezen wel voor dat gezonde dak boven hun hoofd als ze er de mogelijkheden toe hebben. Dat creeërt echt veel meer kansen om gelukkig te zijn.
Ik probeer in ieder geval een zekerheid op te bouwen dat ik later ook nog een dak boven m'n hoofd heb, liefst een eigen dak - niet het dak van een ander dat ik tijdelijk eens mag gebruiken.
Ja, tuurlijk dat Nyno. Niemand is toch zo masochistisch om in een ongezonde omgeving te willen wonen als er andere kansen zijn, tenzij uit extreme luiheid. Met een klein fortuin op je rekening zou je je kinderen dit niet willen aandoen. Maar ok, dat probleem van een vochtig huis heb ik niet. Hoewel ik wel zou geopteerd hebben voor wat meer ruimte moest een tweeling voorspelpaar zijn.
Wat ik uiteindelijk bedoelde was dat het niet moeilijk is om veel geld uit te geven. Gezondheid is uiteraard prioritair. En een vochtig huis met schimmel is niet zo gezond.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden