Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
U hebt overschot van gelijk
|
So far so good.
Citaat:
maar ik wil u toch even wijzen dat de godsdienst in vele islamitische landen niet gescheiden is van staat. Dat heeft als gevolg dat je bijvoorbeeld een zedenpolitie hebt die alles streng controleert en het zeker niet nalaat straffen uit te delen.
|
Lees eens "Het verdriet van Vlaanderen" van prof Haegedoorn, en je zal schrikken hoezeer verweven ook hier nog het bestuur en de kerkelijke overheid in al haar geledingen zijn.
Citaat:
volgens mij is het dragen van die ongemakkelijke kledingstukken steeds gelieerd met de godsdienst in de islamitische wereld. Hier in de Westerse wereld is men nog steeds vrij om te dragen en te kopen wat men wil zoalang men over de middelen beschikt. Zo zal een vrouw pas op naaldhakken lopen als zij dat mooi vindt of als ze haar man die kickt op naaldhakken een plezier wil doen.
|
Of het nu om religieuze druk (al dan niet in wetten gegoten) of om sociale druk vanwege de mannen, de vriendinnen, of de heersende modetrends, geïnstigeerd door modekeizers gaat: er
is pressie op onze dames om met ongerieflijke rommel aan hun gat voor het voetlicht te treden.......
Citaat:
Dan zou ik nog graag wijzen op de studierichtingen waar de vrouw de man al bijgehaald heeft en waar verwacht wordt binnen enkele jaren ingehaald. De nivellering op het vlak van onderwijs is reeds jaren aan de gang en nu worden de resultaten zichtbaar. Zo zal de competentie van moeder de vrouw langzaam maar zeker duidelijk worden en zullen hogere functies steeds meer ingang vinden in 'het vrouwelijk milieu'.
|
Het feit
dat je dit aanhaalt zegt reeds genoeg. Het was ooit anders, en zelfs nog niet zo lang geleden ("de resultaten worden
nu zichtbaar---///-----
verwacht wordt binnen enkele jaren" aldus jezelf).
Laat mij jou er terloops op wijzen, dat je door je woordkeuze (moeder de vrouw) onze dames weer een job in handen geeft, waar je ze hedentendage toch beter zelf laat over beslissen, of ze die willen ter harte nemen.
Citaat:
Geweld binnen het gezin komt voor maar ongetwijfeld niet in de mate waarin u het beschrijft.
|
Het spijt me als ik hier op uw gevoelige jongenszieltje trap. Een zieltje dat waarschijnlijk gecultiveerd werd in een gezin waar dergelijke scènes niet aan de orde van de dag waren. Maar ik vrees dat de realiteit in vele huiskamers de 'violence-rating' van mijn schrijfsel nog vele malen overtreft...........
Citaat:
Dat doet me trouwens denken aan een serie in Humo waarbij men onderzocht hoe het zat met geweld van vrouw tegenover man. Daar kwam men tot de conclusie dat die evenredig vorderde met de emancipatie van de vrouw. Meer en meer mannen krijgen dus klop van overspannen vrouwen.
|
De uitzonderingen op dit taboeonderwerp zijn uiteraard gesneden koek om de oplage van een tabloïd eens fiks de hoogte in te jagen. Bemerk trouwens dat je tekst een nog onaffe emancipatie van de vrouw impliceert, daar ze nog 'vordert'.
Citaat:
Trouwens, kent u de Arabische kamelenneuker?
|
Ik moet u weer ontieglijk teleurstellen, Pieterjan. Dergelijke kringen frequenteer ik liever niet. Toch bedankt om me te willen introduceren.
Citaat:
Perversiteiten komen in elke cultuur voor. Die worden gevormd door iemands zieke geest en niet door de overheersende denk-en leefwijze.
|
Hoogst verbaasd lees ik nu uw conclusie. Je vind dus
ook dat de uitwassen die er bij ons en in andermans cultuur plaatsgrijpen, geen belet mogen vormen om een poging te wagen, samen met het gros van de normale personen, een goedwerkend samenlevingsmodel te proberen creëren?
Fijn

Zo hoort het