Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby
Da hangt wel af van school tot school he manneke.
Tis hier niet meer twintig jaar geleje waar de bevolking nog op de naïeve rozengeur en manenschijn teert he.
Dit is de generatie van haat, wat hun ingelepeld wordt van jongs af via de TV die we als "doodnormaal" beschouwen.
In Antwerpen of Brussel een mes op zak is wel iet anders dan een mes op zak in een boerendorp met 1000 inwoners he.
't Is niet altijd om een appeltje te schillen he.
Ik ben schoolgaand geweest in Antwerpen eh... Ik degouteer van de wanorganisatie aldaar als het om ontspoorde jongeren gaat.
En wat krijg je dan? Messteken in het nieuws!
|
Ja. Maar die messen worden niet zelden ook gedragen door jongeren die zich trachten te verdedigen tegen de agressie en het geweld.
Nu, een mes is een waardeloos verdedigingswapen, maar bij gebrek aan beter begrijp ik de jongeren die messen dragen om zich veilig te stellen/voelen volkomen.
En men kan men zeggen "iemand die een mes nodig heeft om zich veilig te voelen is een [voer belediging in]". Dat is een idiote uitspraak gepleegd door humolinksen, huisvrouwen en bejaarden. Voel jij je maar veilig zonder mes in een concentratieschool van het type SITO als je een van nature verlegen jongen bent met grote krullen en een lichte tot matige sociale stoornis.
Dat gaat niet.
Van bepaalde scholen ken ik verhalen die niet mild zijn. Echt niet. Een linksprogressief keitof babbeltje geinspireerd door een cursus pedagogiek gaat de zaken enkel verergeren.