Los bericht bekijken
Oud 29 oktober 2010, 10:37   #872
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Nee.

Het essentiele verschil is dat op YouTube de consument bepaalt wat hij kijkt, en op MTV de producent.

Een ander enorm groot verschil is dat een radiostation of tvstation, in normale programmering een 400 verschillende nummers per jaar roteert. Vaak hooguit 40 in het Nederlands.
YouTube heeft een muziekbibliotheek van (2009) meer dan 25 miljoen nummers. Dat zal nu, meer dan een jaar later en met wereldwijd 40.000 muziek uploads per dag, ver boven de 30 miljoen liggen.
De laagste schatting die ik kon vinden over de Nederlandstalige uitgebrachte produktie voor alleen al het jaar 2009 was 30.000 nummers.
Zoals eerder gezegd lijkt me deze schatting te laag overigens.
Het lijkt mij onmogelijk dat het totaal aantal Nederlandstalige nummers op YT minder zou kunnen zijn dan 120.000. Neem in acht dat explosie in nl-talige muziek pas in 2005 compleet los is gegaan. Onverbrekelijk verbonden met de opkomst van YT.

De keuze van muziekconsumenten wordt door YT niet of nauwelijks beperkt, terwijl de diversiteit en het aanbod door tv en radio relatief vrijwel gelijk is aan 0.

Iemand die zich zou beperken tot de Vlaamsche radio en tv stations krijgt niet of nauwelijks iets te zien uit zijn taalgebied. In de platenzaak is het aanbod niet veel minder schraal trouwens.



Neen, het muzieklandschap is totaal veranderd
Dat laatste is een feit.
Die YT-muziekclips: gaat het over unieke clips van iemand die dat zelf in mekaar heeft gestoken (dus eigen muziek) of gaat het over gewoon clips van bestaande muzikanten / liedjes?
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden