Los bericht bekijken
Oud 30 oktober 2010, 12:00   #34
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Hoe ? Ik herinner mij nog dat u zei Latijn -moderne talen gedaan te hebben en daar hebben ze maar 3 uur wiskunde.
En toch bent u aan studies Burgerlijk ingenieur begonnen ?
Het was dus niet te doen voor u.
Jij herinnert het je goed. Ik had een achterstand dat niet in te halen viel. Ik heb heel de zomer gestudeerd, waardoor bepaalde vakken toch gelukt waren.

Maar ja. Ik moest bissen. Hoe zou je zelf zijn? Jij kunt amper een bewijs lezen en begrijpen, en op week 4 doen ze een niet-periodieke evaluatie waar ze je een eigenschap geven die je nooit hebt gezien met als vraag:

bewijs indien waar, geef tegenvoorbeeld indien vals.

En dan zo van die dingen als "als |f(x)| integreerbaar is over [ab], dan is f(x) ook integreerbaar over [ab]".

(waar of vals trouwens?, voor de liefhebbers onder ons.)

Het niveau van de wiskunde is niet enorm gedaald. Dat hoor ik ook aan de attitude van de proffen. Die weigeren bepaalde veranderingen doorgedrukt te zien.
Het niveau van de algemene vorming en van bepaalde andere vakken is wel enorm gedaald.
In het tweede jaar was voor de hervorming het vak Klassieke mechanica alsook Transportverschijnselen verplicht voor allen. Nu is het eerste enkel voor de werktuigkundigen en het tweede voor een drietal richtingen.

Wie op het briljante idee is gekomen om Scheikunde II te vervangen door iets wat "materiaaltechnologie" heet en volgens mij ontstaan is door een weddenschap over hoe onwetenschappelijk een vak gemaakt kan worden, weet ik niet.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden