Los bericht bekijken
Oud 31 oktober 2010, 16:29   #61
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Nee, wat velen vergeten ivm de files is dat de auto's ergens naartoe moeten gaan.
Indien er minder auto's naar Brussel bv rijden, dan komt er daar meer parkeerplaats vrij, waardoor er minder wagens rondrijden die zoeken naar parkeerplaatsen, waardoor de toegangswegen naar die parkeerplaatsen minder verstopt zitten, waardoor de snelwegen sneller en beter kunnen uitstromen naar die wegen.

Wanneer de maximum capaciteit van een weg niet wordt overschreden heb je geen file, zijn er enkele honderden wagens te veel, dan hebt ge file.

Het kan voldoende zijn slechts een deel van de wagens te vervangen door openbaar vervoer om de files drastisch te verminderen.



Ge stelt voor het aantal rijstroken te verdubbelen.
Dat zal de file in afstand verkorten, maar niet noodzakelijk in tijd, tenzij ge alle wegen die daarop uitgeven ook verdubbelt in rijstroken.

En dan gaat ge nog niet de 100% winst hebben, want dat zorgt er voor dat er ook meer wagens op de snelweg kunnen komen omdat ook het debiet van de toevoerwegen verdubbelt.



Nee, dat zou alleen maar werken als die 5% motoren per twee naast elkaar blijven rijden.
Het zou wel iets helpen omdat ze tussen de files kunnen rijden, maar door de inherente onveiligheid van het voertuig zout ge minder files inruilen voor meer verkeersslachtoffers.
Sowieso zou je met 2 smarts per rijstrook gaan parkeren, of je gaat de parking verdubbelen, dus de mobiliteit drastisch omhoogdrijven.

Met moto's wordt het nog erger, daar zet je 4 moto's op één parking.

Ik zeg wel stel dat je ALLES per moto' naar brussel laat rijden... dan kom je volgens mij met een drastische verhoogd mobiliteit uit.

Wat je ook kunt doen is systeem 'electronisch treintje' rijden invoeren, auto's digitaal bumper tegen bumper laten rijden... Kom je echt wel aan 90km/u met 0.2m remafstand als één lange trein naar brussel.. Moet zeker ook de mobiliteit zoals bvb ter hoogt van de kennedytunnel drastisch opdrijven...

Wat je ook kunt doen is 'electrische vakken' maken. Dus die rijden boven bvb op de tramsporen en busstroken en buiten de file, krijgen overal voorrang, en je maakt echt wel snelwegen naar het centrum op die manier. Niet zoals nu dat er busstroken zijn die zich dan moeten samenvoegen en ook inde file verzanden, maar echt wel stroken die 20km naar het centrum vlammen. vanuit Leuven een as, en vanuit gent een as.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden