Los bericht bekijken
Oud 6 juni 2004, 17:06   #2
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samme
in een politiek debat ongeveer half jaar geleden verklaarde koen buyltick van het VB me: dat de vreemdelingen niet hier moesten geholpen worden, maar in hun eigen land;met hulp van buitenaf.

Nu vraag ik me af wanneer het blok zich al ooit heeft ingezet om bijvoorbeeld oxfam of dergelijke organisaties te steunen.

Groeten Sam
dit zijn 2 apparte discussies, het blok vindt dat het inderdaad beter zou zijn dat mensen in hun eigen land geholpen worden ipv dat ze naar hier komen, maar wij zijn niet akkoord met organistaties als 11 11 11 en oxfam wereldwinkel. de reden hiervoor is erg simpel, dit zijn allen groeperingen van links tot extreem links allooi en hun visie op de samenleving strookt totaal niet met de onze, daarom dat wij ze ook niet zouden steunen. ook zijn zij anti economie groeperingen die mijns inziens bitter weinig zullen doen om de economie van derde wereldlanden te steunen.

verder is het verwijt dat het blok niet aan liefdadigheid zou doen ongegrond, gerolf annemans wou immers de opbrengs van zijn laatste boek (de zaak dutroux :teveel om te geloven) schenken aan child focus : het is echter niet onze fout dat zij die financiele steun weigeren
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline