Gruwel op straat
Ruzie met asielzoeker loopt fataal af voor apothekeres
dinsdag 02 november 2010
Binnenland SINT-TRUIDEN -
Op klaarlichte dag heeft een 50-jarige asielzoeker gisterenvoormiddag in Sint-Truiden op straat zijn vriendin de keel overgesneden. De 54-jarige apothekeres uit Landen overleed ter plaatse. Haar vriend stak zichzelf nadien ook in de keel maar overleefde.
Het drama speelde zich gisteren rond 10.30 uur af op de rotonde van de Diestersteenweg met Melveren-Centrum in Sint-Truiden. Apothekeres Chantal Thierie en haar vriend Kianoush D. (50), een Iranese asielzoeker uit Nieuwerkerken, kregen felle ruzie in de auto van de vrouw. Wellicht al in de wagen stak de man haar met een cuttermes. De blauwe auto belandde tegen een metalen verlichtingspaal aan de rotonde. De vrouw sprong uit de wagen en rende voor haar leven, achternagezeten door haar vriend.
Op een vluchtheuvel richting Sint-Truiden-centrum waren verschillende bloedsporen te zien. De vrouw liep de rotonde op en klampte verschillende auto's aan, in de hoop te ontsnappen aan haar uitzinnige vriend. Aan de overkant van de rotonde, richting Nieuwerkerken, sloeg de man opnieuw toe. De vrouw kreeg verschillende steken in de keel en viel neer.
Haar vriend had zichzelf intussen ook in de keel gestoken. Hij werd verzorgd en naar het ziekenhuis gebracht. De vrouw overleed ter plaatse.
Net een film
Ambulancier Jürgen Wijnants uit Sint-Truiden was de enige bestuurder die meteen stopte om hulp te verlenen. 'Ik ben op de ruzie uitgekomen toen die volop bezig was', zegt Jürgen. 'Zowel de man als de vrouw hadden verwondingen en bloedden. Ik ben al zestien jaar hulpverlener en wilde meteen hulp bieden, maar de man dreigde met zijn mes terwijl hij gewond op de grond zat. Ik heb ook de hulpdiensten gewaarschuwd, maar voor de vrouw kwam alle hulp te laat. Ze lag op het fietspad aan de rotonde. De man was erg agressief en schreeuwde in zijn eigen taal. Twee agenten konden de man overmeesteren, maar hij verweerde zich hevig. Ik heb al veel meegemaakt, maar nu leek het net een film waar ik middenin zat.'
'De kleren van de vrouw zaten helemaal onder het bloed', zegt Angelique Klömpges, die aan de rotonde op de Diestersteenweg woont. 'De man liep achter haar aan met het mes en was de hele tijd aan het schreeuwen.'
Verzorgd uiterlijk
Chantal Thierie had een apotheek in de Stapelstraat in Sint-Truiden en woonde in een appartement op de eerste verdieping in de Hertog van Brabantlaan in Landen. Ze had weinig contact met de andere bewoners van het flatgebouw. Sinds een drietal maanden had ze een relatie met Kianoush D., een Iranees die al tien jaar in België verblijft. Hij woonde een zevental maanden in een woning van het Lokaal Opvang Initiatief (LOI) in Nieuwerkerken, samen met vier anderen.
Enkele medebewoners hadden hem de laatste twee dagen niet gezien. Ze hadden helemaal geen probleem met hem. Hij was op zoek naar werk, maar zou binnenkort uitgewezen worden. 'Ik zag de blauwe auto van zijn vriendin hier geregeld staan', zegt een overbuur. 'Hij kwam me nog vragen of ik geen werk had voor hem. Hij was niet agressief. Dat hij zijn vriendin zou neersteken, had ik nooit van hem verwacht. Hij had een verzorgd uiterlijk.'
De federale gerechtelijke politie van Hasselt voert het onderzoek naar de moord. 'De verwondingen van de dader vallen mee', zegt woordvoerster Sofie Delbroek van het parket van Hasselt. 'Hij moet dinsdag voor de onderzoeksrechter verschijnen. Die beslist of hij wordt aangehouden en opgesloten wordt. Over het motief is nog niets bekend.'
http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GHO31L0K2

Ge moet wel ongelooflijk naiëf, of oerstom zijn nog te geloven in de multicul, dan zijt ge een multi-SUL. Of erger, een landverrader die ze bewust de hand boven de kop houdt en uw eigen normen onderuit haalt
Typisch islamitisch slachtpartij zoals bij schapen. Wel echt die vrouw was een arm "schaap"
Die gast NOOITS meer vrij, geen verzachtende omstandigheden en zonder pardon buitenzwieren.
Zo een wijze van ruzie beslechten kunt ge in die allatone landen verwachten, maar hier.
ONACCEPTABEL !!!

Ja hoor, GW is tuurlijk de rascist.
Mijn medeleven gaat uit naar de familie van die arme vrouw.
Nederlanden zonder Islam !!