Ik zal je er eens even stap voor stap doorheen helpen, want het wil maar niet lukken hé...
1. Antwerpse gemeenteraad stemt een reglement dat de schepenen toelaat om een visakaart te gebruiken voor onkosten die ze bij de uitvoering van hun ambt moeten maken.
2. Antwerpse schepenen gebruiken deze visakaarten niet altijd even doordacht.
3. Patrick Janssens klaagt de onduidelijkheid van het betreffende reglement aan; hij is het niet eens met alle onkosten die door de schepenen gemaakt worden.
4. De Vlaams Blokfractie van de Antwerpse gemeenteraad ziet haar kans schoon om een compleet buiten alle proporties geblazen hetze te creëren en deinst niet terug om woorden als "fraude" en "diefstal" in de mond te nemen.
5. Parket start n.a.v. het door het Vlaams Blok gecreëerde mediacircus een onderzoek en komt tot de vaststelling dat de schepenen niets ten laste kan worden gelegd, gezien het door de gemeenteraad goedgekeurde reglement voor het gebruik van die visakaarten. De zaak wordt zonder gevolg geklasseerd.
6. De Vlaams Blokfractie van de Antwerpse gemeenteraad, gefrustreerd om de mislukte hetze, richt haar pijlen nu op mevrouw Pauwels, die het ongeluk had dat haar administratie een spijtige vergissing beging door het indienen van een BTW-bonnetje voor de recuperatie van onkosten die sowieso al door Stad Antwerpen werden gedragen.
7. Het parket onderzoekt en komt tot de vaststelling dat er niet voldoende bewijzen zijn om mevrouw Pauwels te vervolgen.
8. De Vlaams Blokfractie van de Antwerpse gemeenteraad, eens te meer gefrustreerd om deze mislukte hetze tegen mevrouw Pauwels, gewaagt sindsdien van een corrupt gerecht en corrupte politici.
Zo, ik hoop dat dit voldoende langzaam was, zodat zelfs jij het kan begrijpen. Aarzel niet om meer uitleg te vragen als je er nog steeds niet wijs uit raakt. Ik ben steeds bereid je te helpen