Ik deed het om te rebelleren.
Maar om eerlijk te zijn, vooral ook vanwege 'peer pressure'... , een reputatie diende verdedigd, opgehouden te worden, respect afgedwongen... etc.
Toen zag ik dat zelf niet zo in dat tweede motief, nu denk ik eraan terug en vind ik het behoorlijk zwak...
Anderzijds was er onder de ''zwaren'' een competitie aan de gang voor het meeste ''strafstudies'' te verzamelen. Brossen was gegarandeerd 4 strafstudies, dus je zat echt wel goed als je gepakt werd... het was mooi meegenomen.
Strafstudies werden gehouden op woensdagnamiddag, wat dan weer een goed excuus was thuis om in 't stad te moeten zijn en dus nadien op de oude markt te kunnen gaan pintelieren in ''de kroeg'' en opnieuw gepakt te worden, ditmaal door de arm der wet wegens cafebezoek + alcoholgebruik onder de 16... wat ook effectief gebeurd is zodat ik het bij de BOB ook nog eens kon gaan uitleggen vergezeld van een ouder...
Allemaal onnodig, allemaal onverstandig, maar het maakt wel deel uit van ''the school of life'', das het enige positieve...