Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Jezus kwam niet om de Wet af te schaffen maar om de volheid te brengen. Welnu, in de Wet wordt homoseksualiteit als een vreselijke zonde tegen God omschreven. Er is zelfs geen sprake van een "interpretatie"; het staat er letterlijk, zwart op wit.
|
Toon mij wit op zwart waar Christus zei dat het een vreselijke zonde is tegen God. Ik ken mijn Bijbel verd.md goed en ik zeg je dat het er niet instaat.
Ik verwerp alles uit heel dat boekske wat niet expliciet gezegd is door Christus, want zelfs Christus heeft bepaalde opvattingen uit het Oude Testament in een ander daglicht geplaatst.
Kijk maar naar het verhaal van de barmhartige Samaritaan.
Het Oude testament staat vol van zogenaamde vreselijke zondes tegen God.
In Deuteronomium mogen ongetrouwde vrouwen zelfs hun haar niet afknippen. En in Gn 19,30-38 verwekte Lot kinderen bij zijn eigen dochters.
Er zit een hele waslijst in dat boekske van bepaalde praktijken waar je vragen kunt bij stellen.
Dus ik hou het gewoon bij het veilige, de woorden van Christus.
En die heeft NOOIT gezegd dat je voor God moet spelen en moet oordelen
over je broeder en zuster. Laat dat maar aan God over.
En wat geboden betreft heeft Christus klaar en duidelijk dit gesteld:
Matteüs 22
36 Meester! welk is het grote gebod in de wet?
37 En Jezus zeide tot hem: Gij zult liefhebben den Heere, uw God, met geheel uw hart, en met geheel uw ziel, en met geheel uw verstand.
38 Dit is het eerste en het grote gebod.
39 En het tweede aan dit gelijk, is: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelven.
40 Aan deze twee geboden hangt de ganse wet en de profeten.
Dus al de rest van geboden dat de Bijbel stelt,
is wat mij betreft larie en apekool.
Volgens mij, is God er echt gerust in, welke seksuele geaardheid je hebt.
En daar gaan die wetteksten uit de Bijbel (vaak veranderd door kerk of foutieve interpretaties, vertalingen enz) niets aan veranderen.