Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy
Criteria als stabiliteit, energieverbruik en onderhoudsmogelijkheden kan je wel degelijk kwalificeren.
|
Dat kan je doen, maar de beslissing welke van welke rangorde je aan de criteria geeft is subjectief. Is energieverbruik belangrijker dan stabilitiet? Voor sommigen wel, voor anderen weer niet. Ik ken personen die 1000 euro uitgeven om hun systeem van een waterkoeling te voorzien zodat ze er 5 fps meer uit kunnen halen...
Ik heb met mijn vriendin oneindige diskussies over Windows versus Apple. Ik ben van beroep Linux systeembeheerder, maar heb thuis een Apple, omdat ik gewoon een machine wil "die werkt", en ik thuis niet ook nog eens systeembeheerder wil zijn. Een Mac is ook lekker stil, en hij is onmiddelijk beschikbaar als ik thuiskom.
Maar voor sommige is het onbegrijpelijk dat ik daar geld aan geef...
Citaat:
Dat gebeurt vandaag al in bvb tijdschriften die u die programma's willen doen kopen. Dat gebeurt op autosalons waar men u auto's tracht aan te smeren. Dat gebeurt in restaurantgidsen waarvan de auteurs in de netwerken van restaurantuitbaters zitten.
|
Waarbij je omniddelijk ziet dat verschillende tijdschriften verschillende aanbevelingen doen. En dat verschillende restaurantgidsen verschillende restaurants aanprijzen. Dat laat al zien dat de keuzes subjectief zijn.
Vandaar dat mensen bij het kiezen van een bron om hen te helpen bij het oordelen over aankopen meetal zullen teruggrijpen naar een die ongeveer dezelfde dingen belangrijk vindt.
Citaat:
Ik stel enkel voor om die netwerken door te snijden. Om een kwalificatiemechanisme te hebben dat niet afhankelijk is van die private markt, maar dat zich baseert op objectief te meten criteria. Voor restaurants en horecazaken is dat quasi onmogelijk. Maar voor programmatuur? Daar heb je wel degelijk vrij eenvoudige meetmethoden.
|
Ik ben gespand. Ik zou wel eens jou formule willen zien om objectief de kwaliteit van software te meten.
En ik wil meteen ook weten waarom jou formule per se beter zou zijn dan de mijne. Of die van PC magazine...