Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re
Ik heb het tussen haakjes gezet omdat de waarheid afhangt van de context. Wat ik schreef is de waarheid als we het over de zuiver biologische entiteiten hebben, het is een van de waarheden als het over ons bestaan gaat.
|
Ja: maar ik heb het niet over onze biologische entiteiten, dat heb jij er maar van gemaakt.
Volgens mij is de mens een geestelijk wezen, die kan denken en begrijpen.
Het gaat hier dus niet over waarheden als koeien ( dat de mens zich voortplant), maar dat de mens zijn bestaan kan doorgronden.
Citaat:
Fantasme. Er is geen enkel argument om te veronderstellen dat er een eeuwig leven is,
|
Het heelal is eeuwig en ook het leven daarin. Zie daarvoor mijn atoomtheorie.
Het tijdelijke daarentegen is onlogisch, want alles wat zogenaamd verdwijnt, verandert in iets anders.
Citaat:
zolang je niet kan aantonen dat zoiets zou kunnen bestaan of zelfs wenselijk is, illustreer je gewoon je angst van het einde.
|
het gaat hier niet om angst, maar om de waarheid, die zijn grondslag heeft in de logica die eeuwig is.
Je kan bang zijn voor een tijdelijk leven, maar evenzeer voor een eeuwig leven.
Voor het laatste nog veel meer, want deze impliceert ook een oneindig lijden.
Citaat:
Irrelevant, het is een onderwerp als een ander.
|
fout: religieuze kunst drukt het goddelijke uit.
Citaat:
Observaties & experimenten hebben vastgelegd dat onze manier van denken vast hangt aan ons brein, manipulatie of beschadiging van het brein veranderd onze persoonlijkheid, onze manier van denken en onze herinneringen. Door manipulatie van mijn hersenen kan je mijn persoonlijkheid volledig herschrijven en een nieuwe persoon maken.
|
Ons brein is slechts een middel. Het denken zelf als inhoud heeft zijn grondslag in de logica van de geest.
Niet het brein bepaalt of 2 + 2 gelijk is aan 4, maar de logica daarvan.
Citaat:
De logische conclusie is dus dat 'denken' niet in de 'geest' zit, maar in het brein. Als onze persoonlijkheid & onze herinneringen zich niet in de geest bevinden,
|
Wie heeft dat gezegd? Alles bevindt zich in de Geest, want deze is eeuwig en oneindig.
Ook de hersenen bevinden zich in de Geest.
Zodat ook de geest de hersenen kan onderzoeken.
Citaat:
wat zou de geest dan wél bevatten & waarom zou ik het geloof moeten aannemen dat dit onnodig iets zou bestaan?
|
De Geest is de denkende persoon die je zelf bent.
Ja: als jij denkt dat je onnodig bent, dan is dat jouw zaak.
Citaat:
Argumenteer het maar, ik wens u veel geluk, zeggen dat het zo is maakt het helaas niet waar.
|
Het zal ook niet meevallen dat zo onmiddellijk te begrijpen, dus je zal je best daarvoor moeten doen.
Natuurkunde leer je ook niet in één dag en filosofie nog veel minder.
Dat kost een heel leven.
Citaat:
Weerleg mijn stelling dat er geen god is, good luck.
|
God is de Geest die in de mens tot denkend bewustzijn komt.
Dus de mens is God zelf, maar nog veel meer zijn dat de hogere microwezentjes.
Alles is eeuwig. Want alles heeft zijn grond in de eeuwige logica van de geest, waarin het reeds bestond voor het verscheen en behouden blijft als het weer verdwijnt.
Deze bestaat ook werkelijk in de oneindige reeks van culturen in de microkosmos.