Los bericht bekijken
Oud 5 november 2010, 18:06   #260
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Jij verwart een militaire blokkade met bezetting. De grenzen van Gaza worden afgeblokt om te beletten dat Hamas zich bewapent. Ook Egypte handhaaft al vier jaar een blokkade van Gaza en heeft zelfs een muur van 15 �* 20 meter hoogte opgetrokken aan de zuidelijke grens van Gaza. Weinig mensen weten dat of willen erover spreken. Ze kijken alleen maar naar wat Israël doet. Dat arabieren andere arabieren in mootjes hakken kan niemand geen barst schelen maar o wee als er een Jood aan te pas komt.

Tenandere, het enige land dat na het einde van het Turks/Ottomaanse rijk in 1918 de Gaza ooit heeft "bezet" behoudens de Britten), was Egypte, van 1948 tot 1967. 20 jaar bloedige terreur: Arabieren versus Arabieren - alweer - daarom dat iedereen dat 'vergeet'.

De blokkade van Gaza door het IDF kan morgen al beëindigd worden. Vanaf het ogenblik dat Hamas de wapens neerlegt, diplomatieke betrekkingen aangaat met Israël, het bestaansrecht van Israël erkent en dat ook als Joodse staat, de onderhandelde akkoorden tussen de PA en Israël onderschrijft en last but not least korporaal Gilad Shalit vrijlaat die al 4 1/2 gegijzeld wordt door Hamas, zal de toestand heel snel genormaliseerd zijn in Gaza en zonder dat Gaza bezet zal worden.

Je ziet het zelf al: het past allemaal netjes in één zin, zo eenvoudig is het dus allemaal.

Hoe langer natuurlijk die ellende met Hamas en Co blijft aanslepen hoe groter het risico wordt dat Israël een interventiemacht zal plaatsen in Gaza vermits het Kwartet faalt in het ontwapenen van Hamas.
Ik had het over de grens Jordanië Cisjordanië waar zelfs een niet gewapende Chomsky niet door mocht van Israël. Bij mijn weten verhinderen de Palestijnen niemand Israël te bezoeken, andersom dus wel.

Daarbij vermoed ik dat als de Palestijnen zich morgen overgeven en Israël erkennen ze met lege handen zullen blijven zitten. Grootmoedigheid en oorlog gaan ook niet echt samen.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 5 november 2010 om 18:10.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden