Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Vandaag was er in Den Haag een betoging van de wel heel erg foute Nederlandse Volksunie (NVU). Uiteraard was er een net iets talrijkere tegenbetoging van al even fout extreem-links, dus het percentage neanderthalers liep geweldig hoog op in het Haagse stadscentrum (nog een geluk dat ik er ook was). Enfin, afgezien daarvan stoorde het me mateloos dat die malloten van de NVU het blijkbaar nodig vonden om een tweetal Vlaamse-leeuwenvlaggen nogal prominent in hun optocht mee te dragen. Nu weet ik niet meteen of ze dat zelf deden, of dat er een afvaardiging van enkele zogenaamde Vlamingen was, maar in beide gevallen zijn ze er grandioos in geslaagd om het beeld van Vlaanderen weer eens grondig te verstoren (cf. het NOS-journaal). Bedankt, lullo's, zal ik hier maar m'n best doen om een democratische Vlaams autonomisme te verdedigen!
|
Die Vlaamse Leeuwevlaggen werden gedragen door een groep Vlamingen die op de betoging aanwezig was.
|
1. Bedankt voor de bevestiging dat het om 'zogenaamde Vlamingen' gaat.
2. Ik hoop voor jou en je partij dat het geen VB-leden waren, want die NVU'ers zijn neo-nazi's zonder meer (cf. de in die kringen populaire Duitse keizerlijke vlag).
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
|