Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V
Het ene recht sluit het andere uit. Het recht om alles te doen met je geld wat je wilt en het recht om niet aan onzichtbare slavenarbeid te moeten doen sluiten elkaar uit.
De vrije keuze over wat je met je geld doet mag wat mij betreft heel zeker beperkt worden tot alle miljarden mogelijkheden min één.
|
Onzichtbare slavenarbeid? Waar heb je het over?
Als mijn kinderen of eenders wiens kinderen erfenis A, B of C krijgen, hoe ben jij of wie dan ook die er niets mee te maken heeft dan plots in "onzichtbare slavenarbeid" gedwongen?
Citaat:
Jouw mensbeeld verschilt te hard van het mijne om samen een systeem te kunnen ondersteunen waar we beiden achter staan.
Uit mijn mensbeeld volgt dat het bezit van mensen moet afhangen van hun bijdrage aan de maatschappij en dat zij die minder te bieden hebben geholpen moeten worden.
Uit jouw mensbeeld volgt dat iedereen behalve jouw gezinnetje uitgebuit mag worden indien jouw gezinnetje daar meer bezit door krijgt, liefst zonder dat jouw gezinnetje enige prestatie moet leveren met als leuze "Waarom zelf iets doen als anderen alles voor mij willen maken als ze daar een klein deeltje zelf van mogen houden?".
|
Do explain hoe je bij dergelijke onzin komt.