7 juni 2004, 15:49
|
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Ik ben er niet van overtuigd dat het leven duurder is in de VS. Laten we even de grote kosten die iemand maakt in zijn leven vergelijken. Sociale zekerheid bespreek ik even niet omdat dat een topic apart zou zijn, die zwaar ideologisch getint is. We zijn op zoek naar feiten.
Huisvesting: Ik betaalde hier minder als 1/10e van wat men in Belgie betaalt.
|
Toen ik daar 2 maand was (new york) betaalde ik 1.5 zoveel als in $'s als ik het jaar daarvoor betaalde in brussel.
Het appartement was ietsje groter dat wel en ongeveer hetzelfde uitgerust (niks dus  ).
Citaat:
Voeding: De consument heeft de keuze tussen minder duur en duurder als in Belgie. Op restaurantsbezoeken na, vrij vergelijkbaar.
|
Als je in grote hoeveelheden koopt => iets goedkoper
Als je dezelfde standard wil als in belgie=> duurder
restaurant, onvergelijkbaar je betaalt een fortuin wat in belgie makkelijk betaalbaar is.
Citaat:
Transport:Op dit ogenblik $2 voor 3.5 liter benzine. Ik betaalde voor mijn wagen, die toch een vlotte 6000cc en 400PK heeft, exact $37 wegentax. De autos zelf zijn ook goedkoper. Uitzondering: De imports uit Europa (BMW etc.), die hebben een hogere prijs zonder sales tax, na sales tax kosten ze evenveel. "Taxe de mise en circulation" bestaat niet in de VS.
|
Het weinige dat ik daarvan zag vond ik toch even duur de auto's zijn meestal met zwaarderer motoren en meer (standard) uitgerust waardoor de prijs even duur is. Ze verbruiken ook meestal meer dus de goedkopere benzine word gecompenseert.
Citaat:
Kledij: Overduidelijk een pak goedkoper in de VS. De enige uitzondering zijn de Armanis etc., die kosten evenveel.
|
geen ervaring mee
Citaat:
Ik heb moeite om te geloven dat het leven hier duurder is, zeker voor mij niet. In mijn ervaring is het leven hier een pak goedkoper.
|
Zou kunnen in vergelijking met belgie, maar belgie is boven het gemiddelde in europe.
|
Een juistere conclusie voor uw ervaring is: Het leven is duurder in NYC als dat het in Belgie is. De Salarissen in NYC liggen dan ook veel hoger als in de rest van de VS.
|