Ik zocht dit topic al in Maatschappelijke discussies, want het omvat zeker meer dan "immigratie en integratie" m.i.
Mijn eerste bedenking hierbij is de vraag wie meegewerkt heeft aan deze tekst? Met andere woorden: wie is degene die werkelijk achter deze standpunten staat?
Ze verkondigt bepaalde standpunten waar ik achter kan staan, maar ook bepaalde standpunten waarbij ik vele vragen heb. Zoals bv. zijn autochtonen zomaar bereid om hun traditionele feestdagen op te geven? Zo ja, waarom moet dat dan in België bv en niet in andere landen waar ook een groot aandeel minderheden leven?
Wat er duidelijk in mankeert is de wil om zich aan te passen en respect van hun kant. De manier waarop vind ik van hoogmoed getuigen en van 'neerkijken op'. Ik kan dan ook maar enkel hopen dat ze beseffen hoe die tekst bij 'de Belgen/Vlamingen/Europeanen/Christenen/...' kan overkomen. (Waarbij ik me de vraag stel of er een punt is waarop eventueel bij hen veroorzaakt zielenleed kan worden aangeklaagd?)
De tekst lijkt me dan ook vooral oproerkraaien en alweer koren op de molen van het V.B. Iets wat ze overigens al lang niet meer nodig hebben, want ik kan me moeilijk van de indruk ontdoen dat hun kiespotentiëel met de dag groeit ...
Of hetgeen in de tekst staat nooit bewaarheid wordt zou ik niet durven zeggen... samenlevingen evolueren immers en demografisch gezien vergt het slechts decennia voordat allochtonen hier de meerderheid vormen. De autochtonen die er nog zijn, zitten dan vooral in bejaardentehuizen.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 8 november 2010 om 20:04.
|