Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne
En waarom mogen de Vlamingen niet fier zijn op hun land en het verdedigen, maar moeten ze het zonder morren afgeven aan de Franstalige agressor? Tenslotte hebben we al in 1302 eigenhandig de toenmalige supermacht verslagen  Is het omdat de Vlamingen niet links genoeg stemmen naar jouw goesting, dat ze als de parias van de wereld moeten vervolgd worden?
|
Volgens mij zijn Vlamingen zelfs geen volk, maar goed dat moeten ze zelf weten. Als ze het wel zijn, en ze willen onafhankelijkheid, dan moeten ze dat duidelijk maken. En dan liefst zonder dubbelzinnigheid "dan willen we ons bij Nederland aansluiten" want dan geven ze aan één volk te vormen met Nederland... (ik heb daar mijn sterkste twijfels over maar goed sommige zijn daarvan overtuigd...)
Wat Laos betreft: Laotiaans en Thais zijn ook heel verwant, en Laotianen kunnen moeiteloos de Thaise tv verstaan, toch denkt er geeneen over om zich bij Thailand aan te sluiten, het idee alleen al opbrengen veroorzaakt verontwaardiging. Laos bestaat al heel lang als koninkrijk, Franse kolonie, opnieuw koninkrijk en nadien voksrepubliek.
Vlaanderen heeft nooit alss onafhankelijke staat bestaan, het Vlaanderen van de guldensporenslag was een tweetalig graafschap dat oost- west- zeeuws- en Frans Vlaanderen omvatte alsook stukken van Henegouwen en grote stukken van Noord Frankrijk, maar zeker nooit limburg, Antwerpen of Brabant. Het graafschap was het enige dat bij Frankrijk hoorde officieel in de mddeleeuwen, terwijl de rest van de Nederlanden officieel bij het Duitse rijk hoorden. Vreemd genoeg vind je de meest overtuigde flaminganten nu net in Antwerpen en Brabant... nochtans stond Brabant tijdens de guldensporenslag aan de kant van de koning van Frankrijk... Vlaanderen kreeg toen wel de steun van Namen...