Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne
Zonder concrete, verifieerbare cijfers zijn dat gratuite beweringen. Zet de begroting van de stad Amsterdam eens naast het totaal van Brussels Gewest + zijn 19 dorpen?
|
U weet dat ik altijd probeer te vertrekken van concrete verifieerbare gegevens. Dat heb ik overgehouden van m'n studies geschiedenis. Ik heb ooit een boek uitgeleend dat daarover handelde, een soort vergeijkende studie van de subsidies die de verschillende West europese studies krijgen. Moeilijk te berekenen is dat, want elk land heeft een heel ander systeem. Maar alleen al als je rondloopt in amsterdam, parijs of londen zie je overal nieuwe projecten die zeker vele miljarden euro's gekost moeten hebben. Zo bvb. de nieuwe wijk aan de overzijde van het station in amsterdam. Zo'n waterfront project met wereldbefaamde architecten, grotendeels door de staat bekostigd, kost miljarden. In Vlaanderen zijn ze nu al jaren aan het dicussiëren over wat in feite een stom viaduct is in een stad die nochtans van levensbelang is voor de Vlaamse economie... wat Brussel betreft komt daar nog bij dat Brussel een eigen gewest is, en nu nog afhangen van de federale staat, waar in realiteit boerkes uit de provincie de dienst uitmaken die het geen bal kan schelen wat er met Brussel gebeurt want daar ligt hun electoraat niet. Dus die financiële onafhankelijkheid is een goede zaak, op voorwaarde dat die gebaseerd is op de werkplaats en niet de woonplaats. Ik ben zeker dat de discussies daar ook over gaan, over hoe die financiële autonomie zal georganiseerd worden en niet zozeer of er financiële autonomie moet komen. Ik hoop dat de franstaligen dat vlug wereldkundig zullen maken en de leugens van Dewever doorprikken.