Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
En ik heb nog wel zó mijn best gedaan om je iets bij te leren... Met linkjes en al.
Allemaal tevergeefs... Blijkbaar heb je nog steeds niet begrepen dat woorden meer dan één betekenis kunnen hebben, zoals uit de linkjes naar de woordenboeken blijkt; linkjes die je notabene zèlf hebt aangevoerd...
Ik onderneem nog één ulteme poging. Wie weet, lukt het deze keer wel...
"Kak intrekken" betekent inderdaad "terugkrabbelen", zoals we kunnen zien in Het Vlaams Woordenboek. Als we vervolgens op zoek gaan naar de betekenis van "terugkrabbelen", zien we dat één van de betekenissen volgens de door jezelf aangehaalde online encyclopedie "inbinden" is. Gaan we nòg een stapje verder, dan zien we bij het lemma "inbinden" toch wel de volgende verklaring zeker: "zich matigen, minder brutaal optreden" (nog steeds volgens de door jezelf aangehaalde online encyclopedie, overigens).
Jij mag voor mijn part blijven proberen om je enge definitie op te dringen, Paulus, maar ik voel me allerminst geroepen om die enge definitie van jou te volgen. In tegenstelling tot jou, Paulus, wéét ik als germanist namelijk dat een woord soms méér dan één betekenis heeft en dat context belangrijk is bij het bepalen van de juiste bedoeling van een uitspraak. Ondanks herhaalde pogingen mijnerzijds om jou duidelijk te maken dat de betekenis die jij par force aan mijn woorden wil hechten NIET de juiste is, blijf je volharden in de boosheid en blijf je proberen om me op die manier woorden in de mond te leggen die ik nooit gebruikte. En d�*t, Paulus, is iets wat voor de medelezer overduidelijk kan blijken wanneer hij zich de moeite getroost om de opeenvolgende berichten hierover te lezen. Of er veel mensen de moeite zullen doen om al dat off topic gezever over betekenissen van woordjes na te lezen, is nog maar zeer de vraag natuurlijk... Niet iedereen verliest zich graag eindeloos in dergelijke futiliteiten zoals jij
|
Die hebben we al gehad Raf. Jammer, ik was namelijk benieuwd naar wat je nieuwe kronkel zou zijn.
Voor de zoveelste keer: terug naar af:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=340
En dat terwijl Jan van den Berge ons gewonen geven in deze discussie als je zou kunnen duiden, waar Leonard zijn kak intrekt, wat hij dus duidelijk niet doet
Ik weet niet hoe lang je nog in rondjes gaat draaien voor je ons dat linkje geeft, maar ja, ...
.... dat kan ik niet in jou plaats beslissen natuurlijk.
Paulus.