[quote=harriechristus;5086096]
Citaat:
ach wat zielig: straks moet ik je nog troosten.... Heel gemakkelijk, begin maar met mijn eerste post
Maar omdat massamensen niet kunnen denken noch enige eerlijkheid of oprechtheid bezitten, zal ik ongetwijfeld tevergeefs aan de deur blijven kloppen.
Robotten moeten robotten blijven.
|
De vraag is dan wel: meen je echt dat dit Forum de geschikte vector is om uw overtuigingen met de massamensen te delen.
Denk je niet dat de tijd rijp is voor een wetenschappelijker aanpak. Ook hetgeen er de mensen hebben toe aangezet, in allerlei zaken blindelings te gaan geloven.
Sinds decennia ,koester ik het vermoeden dat er wel degelijk een overheersende kracht bestaat en dat deze, in tegenstrijd met de algemene tendens, niet in het allergrootst te zoeken is maar wel in het allerkleinst.
Indien dit klopt is het waarschijnlijk niet voor morgen, dat het werkelijk uitzicht van ons aller schepper in de kranten zal verschijnen. Het ziet er zelfs naar uit dat hij er voor gezorgd heeft nooit door de ‘carbone’ gestructureerde figuurtjes gezien te kunnen worden.
Niet omdat hij (het) te veraf is maar gewoon omdat er nooit een 'microscoop’ zal bestaan die zulks zal toelaten. Enz enz enz.?
Uw zoektocht, de mijne alsook deze van alle religies ter Wereld, doelen uitsluitend op het ontdekken of er iets is na dit leven.
Wat gebeurt er na onze dood? - Iedere schepsel dat over een geweten beschikt word, vroeg of laat met deze vraag geconfronteerd.
Naar de angstige onzekere toe, mag gezegd dat: zij bij ontstentenis in een god te geloven, de natuur sowieso mogen vertrouwen. Niets gaat nooit verloren maar, veranderd geregeld van samenstelling, aard of aspect. Wij dus ook. ()
Waarom zien sommigen (de meesten) in deze waarheid een probleem?