Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Sja, alles eigenlijk eh. Je kan dan nooit vermelden wie je bent uiteindelijk. Als ik zou willen overstappen naar een andere hogeschool of universiteit om daar te werken zou ik toch graag kunnen zeggen wie ik ben.
Er is zo een bepaalde woordvoerder die onlangs zijn ontslag ingediend heeft. Moet die dan ook gaan solliciteren zonder dat hij kan zeggen: "ik ben de ex-woordvoerder van Leonard"?
Ken zo iemand die in een familiebedrijf werkt en serieus bekend is in de omgeving van dat bedrijf (en eigenlijk tot ver buiten dat bedrijf). Als hij daar geen zin meer in heeft of het familiebedrijf stopt ermee en hij heeft geen zin om het alleen over te nemen, mag hij dan niet gaan solliciteren met "ik ben X, ge weet wel, van bedrijf Y, en ik kom mij hier aanbieden"? Die wordt zonder aarzelen meteen aangenomen waar hij zich ook aanbiedt, maar hij mag niet meer duidelijk maken wie hij is?
allez, het maakt van nu af aan dus niet meer uit of je naamsbekendheid en enige faam verwerft, alles anoniem 
|
Je hebt daar idd. een punt maar...
ik vermoed dat de doelgroep van dat anoniem soliciteren niet de mensen zijn die jij op het oog hebt.
Ik denk ook dat het vooral nuttig zal zijn om kandidaten een
kans op een solicitatiegesprek te geven, kans die ze dikwijls gewoon niet krijgen. "
Ne Mohammed in mijn firma, dat nooit, antwoord maar dat de vacature al ingevuld is en inviteer die Ronny Jansens maar eens " en Mohammed mag zich zelfs niet voorstellen, hoe goed (of slecht!) hij ook mag zijn.
Citaat:
Iets lijkt me toch niet helemaal eerlijk. De ene oneerlijkheid (geweigerd worden omdat je allochtoon bent) vervangen door de andere oneerlijkheid (geweigerd worden omdat je autochtoon bent) lijkt me toch geen oplossing.
|
Beide zijn oneerlijk uiteraard, maar welk van beide komt het meest voor, denk je? Welk % van autochtone werklozen worden geweigerd en meer dan ééns geweigerd omdat ze autochtoon zijn?
Welk % van allochtone werklozen worden geweigerd en meer dan ééns geweigerd omdat ze allochtoon zijn?