Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok
Iemand enig idee waarom wanneer bij de NMBS één dag gestaakt wordt fora en reacties op krantensites vol giftige commentaren staan en wanneer een bedrijf als Brinks zijn tweede week in gaat met al bijna even grote ongemakken tot gevolg niemand zijn stem, pen of vingers verheft ? Bij NMBS staat er voor een pak meer werknemers veel meer te veranderen.
Mij lijkt het dat we beter iedereen ambtenaar maken ipv omgekeerd. Het is duidelijk bij Brinks dat zulke bedrijven niet tegen China moeten concurreren en dat het hier enkel gaat om in de zakken van de werknemers te zitten, om de kloof tussen rijk en arm verder te vergroten. Ipv te proberen de bediendecontracten van Brinks te veranderen zouden ze beter verplichten de arbeiderscontracten bij de concurrenten om te zetten. Dan is er ook geen concurrentieprobleem en komt het eens ten goede van de uitvoerder van het werk. Maar dat is vloeken zeker ?
|
Het is niet 1 dag. Ze staken zo ongeveer 1 keer per jaar omdat ze ergens niet tevreden mee zijn. Daarenboven moet de belastingbetaler ook nog eens opdraaien voor dat onverantwoord gedrag om de verliezen aan te zuiveren. Als de directie dan besparingen wil doorvoeren dan leggen ze de boel weer plat. DAT is waar het schoentje knelt bij de NMBS. Als ze heel dat boeltje privatiseren mogen ze van mij staken al wat ze willen, we zullen dan eens zien hoe lang het duurt.
Bij Brinks staken ze voor mijn part heel de boel kapot. Tot de Amerikanen heb beu zijn en het boeltje opdoeken hier in Belgie.